Thursday, January 8, 2009

. : manifesto tahun baru : 1430 hijrah dan 2009 masihi : .




alhamdulilah hari demi hari nak mula kan tulis blog.tak jugak mula2. tapi malam nih, betekad jugak.mesti mulakan jugak, tak kira apa nak jadi..jadi lah. : )


huh. manifesto tahun baru aku.




ibadah

karier

jodoh

duit..duit..duit

berat badan

simpanan

___________________________________________________

ibadah


insyaALLAH nak dekatkan diri dengan ALLAH swt, moga mendapatkan keberkatan dari yang maha esa. Nak rajin sembahyang, nak kuat bersedekah, senang cita AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR. insyaALLAH.



karier


ini yang aku tengah gusar, dengar cerita dari pakar2 ekonomi dunia. semua cakap. ekonomi kta akan terus merudum. tp aku percaya pada kerajaan (pakatan rakyat) untuk mengangkat kembali ekonomi kita. : ) takkan aku nak stay dengan company BALDA SOLUTIONS nih, dah la OT takde. asyik kena potong gaji je. unpaid leave. huh.. aku berharap dan teringin nak masuk POWER PLANT or naik pelantar minyak ke. insyaALLAH. aku dah apply, kalau ada panggil, aku akan buat sehabis baik la. huh. insyaALLAH terjamin masa depan aku dan keluarga aku nanti.



jodoh


huh ini yang paling rumit. this year, i become 23 years old. wow.. dah tua tu..! huhu. sepatutnya, aku dari pas sekolah, dah bajet, pada umur aku 23 nih, arap2, ada steady girlfriend. tapi...tapi.. takde pun. pening aku. ntah laa. tak cukup syarat agaknya. .haha. atau aku yang memilih. tak jugak. tapi kakak aku kata aku memilih. haha. aduh.. takpe. aku percaya pada qhodo' dan qhadar. pasti ada.. dan jodoh tu, dah tertulis.. insyaALLAH.



duit..duit..duit


huh. aku kena rajin keja... jangan suka ikut kawan. jangan membazir. jangan beli barang2 yang tak berfaedah. jangan lepas kan peluang untuk dapat kan duit. anggap itu sebagai rezeki yang ALLAH telah turun kan kan.... nak simpan more 10k, for this year.. same like last year. huh. tahniah pada aku, kerana dapat mengatasi nafsu beli belah aku. : )



berat badan


yaa...ini satu cabaran. aku nak tingkat kan berat badan aku. sekarang 55kg, aku target 65kg nak maintain kan BMI aku. supaya aku dapat BMI yang ideal pada seorang lelaki. : ) and langkah pertama=dah beli susu kat tempat gym area pengkalan. good luck falie!! : )



simpanan


haha ini best. aku nak kembali kan zaman kegemilangan simpanan syiling aku. huhu tahun lepas, 2008, aku simpan duit rm1 kertas, sehari 2 helai. wow. masa kira nak masuk dalam ASB, ada dekat RM650. wow.. banyak gak tu.. huhu. now this year.. bukan duit note rm1. tapi syiling.. rm0.50 bulat. sebanyak 4 keping sehari. so. rm0.50x4=rm2. huhu good luck. macam biasa, simpan dalam beg GiVi. huhu

harap-harap semuanya tercapai dan dapat menjalani tahun 1430 hijrah dan 2009 masihi dengan tenang,

suka ria yang tidak mengecewa kan semua pihak termasuk diri aku dan diri orang lain. insyaALLAH.

No comments: