Thursday, January 8, 2009

. : perak lawan kuala muda naza : .


semangat tu,, baju kuning..dan bendera perak !


tarikh : 3 januari 2009 bersamaan 6 muharam 1430h
tempat : stadium perak, ipoh
cuaca : baru lepas hujan lebat dari pukul 11 pagi



yeahh.. kejor yop kejor. semangat betul aku, nak pergi tengok bola. malam ni, perlawanan pertama liga super musim 2009, dah la, takde pemain import, 100% pemain tempatan.

perak fa, dengan pengurusan baru. al maklum la orang bee end dah rasa tak selamat duk dalam pengurusan perak ni. haa. pemain muda-muda n baru semuanya. majoriti. bawah aku setahun. muka2 lama, dan sedikit berpengalaman = subra, razali, megat (gk). yang lain.. fresh graduates and tak kenal langsung. haha. yang kenal budak2, bawah aku setahun, junior anderson dulu.
beejayy KRT, isma yang naik bas sekolah dengan uban tuh, poji dak taman perpaduan tu, keeper KE keeper masa aku anderson dulu. haa. tuh je laa yang kenal pun. : )

petang tuh lagi kaloy dah mesej, nak pergi malam ni, member2 dak batu 5, semua tak de respon, takpe la. layankan je. pukul 7.30 lepas maghrib je, terus gerak. sampai sana. parking depan stadium, aku pergi la, kat gerai kejor yob kejor tu, ambik borang konon2 nak jadi yob 4ever laa.
haha. padahal dah tanam azam nak jadi ahli, dah 5tahun dah. haha. dah jumpa kawan lama plak, masa aku sekolah cator avenue dulu, syahir bin shafri, haha aku still ingta nama dia. haha. hampeh, dia macam segan2 dengan aku, macam la aku ni, perempuan, haha just tukar no fon, then dia pun blah laa.

masuk je stadium, tak penuh pun... lebih kurang 5000 orang gitu laa. macam biasa. port penyokong setia laa. tepi sikit dari gendang. dah beli kebab sebelum masuk tadi. lapik perut laa..

1st half=bosan laa. mungkin player2 tak berani nak serang lagi, passing pun careless lagi. tak buka lagi permainan nya, asyik main kumpul je, macam aku sekolah rendah dulu je. result 0-0.

2nd half=ape laa, yang karathu tu, cakap kat budak2 ni, dalam bilik persalinan tadi. baru laa, nampak sikit position budak2 ni. punya la laju si macha tu.. haha. tak tekejor budak2 kuala muda naza tu. haha. percubaan demi percubaan.. larian demi larian.. yeahhha.. golllll!!!! gol dari budak jersi no 28, ntah, aku tak kenal laa... hahah. jadi laa. gol.. apa lagi. ipoh mali... ipoh mali.. ipoh mali tarak sombong. hahaha start dari tu, control game la. akmal rizal,liew kit kong asyik kena offside je. haa. dah sampai last minute, nak habis dah, boleh pulak beejay gol. hasil umpanan cantik subra.. tanduk.. keeper lemas. haha apa lagi seronok tak terkira laa.. lompat2. dengan bendera nya.. hahah result 2-0.


puas-puas. walaupun tiket rm10. puas hati la. haha bila perempuan tanya, apa la budak2 laki ni, rebut bola pun seronok. haha. ntah...memang lumrah.. bola=laki laki =bola. haha kalau laki tak reti main bola. laki apa laa dia kan. hahah
kejor yob kejor

No comments: