Sunday, February 22, 2009

. : my next career : stay at ipoh : .

buat masa sekarang, bukan tiba masanya lagi untuk aku, pergi merantau. walaupun usia ku masih muda. tapi. banyak halangan dan dugaan.
  1. mak : if aku pergi, mak sekarang kat png, tgh punya masalah sangat. if pergi, susah la, sapa nak tengok2 kan dia nanti. kesian la, sekarang tak stabil lagi la.. cian kat dea.lepas satu..dua..lepas dua..tiga..huhu
  2. tok dgn tokwan : susah la, skrg aku tggal dengan deorang, ada aku, boleh la aku tolong tengok2 kan. nih, kalau aku pergi, tok wan pun, kadang2 sakit tetibe je. kang sape nak bawak pegi hospital..
  3. abah : abah pun pernah nasihat kan aku, suruh kerja di ipoh dulu. if dapat kerajaan, tak dapat la nak tolak dah kan. pegi dengan redho.
  4. johor : salah satu faktor utama sebenarnya, aku mana pernah pergi joho, last masa kecik2 dulu, aku tak tawu jalan la. bukan nya, nak pergi belajar, susah la. semua nya kena sendiri.
  5. gaji : bukan nya, besar sangat gaji kot. nak pi tempat orang. if 2k pun, belum tentu cukup, dengan makan, sewa nya, minyak nya. haish.. mcm2 la..
  6. swasta : bukannya kerajaan pun, swasta gitu2 je. sebabnya, if swasta, aku pun keje lagi, bukannya aku tak keje dah. bukannya aku menganggur.

takpela, rezeki ada dimana2, tak semestinya, if aku pergi, bukan untung n rugi ke ape.. if tak pergi susah. takpe, usaha tawakal, berdoa. insyaAllah.. ada rezeki aku kali ni, dimana2. kita bukan tawu pun.ok. terserah.. maaf along pak teh, bukan sengaja nak tolak. pe2 pun..aku sudah buat keputusan.. amin!

1 comment:

Mrs Camillo said...

salam~
encik, saya pelajar 3rd year UTP berminat sgt nak tau pasal company balda untuk internship saya selama 8 bulan. bermula dari 7 june 2010 sampai 19 january 2011.

ini emel saya: zyeayd@gmail.com

oh, saya insyaAllah, selalu online guna Gtlak. sudi2 lah encik membalas pertanyaan saya.


Zaifadzmeen Zakiah Zaini
Sarawak.

p/s; yang penting nak tahu berapa agak-agak gaji untuk student intern macam saya? (rm 700 ade tak?) :D