Wednesday, February 18, 2009

. : my next career : insyaAllah : .

Sampai je ketika ini, ekonomi malaysia semakin merudum dan tanpa tanda2 peningkatan yang positif. dengan ini, secara tak langsung, ekonomi aku turut terjejas la. sekarang dah takde OT, dah takde elaun yang melebih-lebih. dulu punya la aku pulun sakan, hurm segala perancangan aku tergendala, dari kereta bawa ke rumah dan impian mendirikan rumah tangga (sape tuh?). huhu.. semuanya terhenti dengan serta merta. : )
Dengan ini aku isytiharkan, aku sudah dan mula mencari lobang2 kerja baru bagi meneruskan impian dan cita-cita aku. insyaAllah. aku dah usaha mintak kan.. tawakal dan berdoa. itu aje la, jalan yang ada, aku bukan lah anak2 datuk yang punya kabel2 besa untuk membantu kerjaya aku. kabel yang aku ada. hanyalah. ALLAH s.w.t. tempat2 yang sudah ku pohon, harap2 berjaya hendaknya: -
  1. spa (tak pernah panggil pun)
  2. instep (dah 3 x, still belum rezeki aku)
  3. malakoff berhad
  4. jimah energy ventures
  5. tnb distributions
  6. tnb janamanjung
  7. indah water konsortium
  8. misc berhad
  9. faber medi-serve
  10. telekom
  11. perbadanan putrajaya
  12. rapid kl
  13. uitm
  14. upm
  15. utp

insyaAllah, macam-macam lagi akan menyusul. aku dah cube sedaye upaye, demi masa depan aku. sampaikan, makcik pejabat pos kat ulu kinta tuh, dah kenal aku, haha.. haa..kamu lagi!?! haha. takpe, aku dah usaha. sekarang yang tinggal hanyalah, tawakal dan doa mengiringi resume dan cover letter aku. huhu.. Aminn..

No comments: