Thursday, February 19, 2009

. : my next career : need a best desicion : .

wahhh!! tetibe je, jadi bingung sebentar, untuk bagi keputusan. aku penah submit resume aku dekat cousin aku, cousin aku fwd kan dekat bf dea. bf dea keje company kat joho. "southern waste management".
Huh.. nak di jadikan cerita.
semalam, 18.02.09 jam 6 ptg, ada 1 call dari joho. 07-366....

Gadis : Haloo Boleh, saya cakap dengan Encik Muhammed Fauzlie?
Falie : Ye..saya cakap.
Gadis : Kami dari Southern Waste Mangement. Kami ada menerima CV dari pihak encik. Kami nak adakan temujanji, bagi mengadakan temuduga, boleh?
Falie : Ye, boleh.. Bila tuh? dan kat mana ye?
Gadis : Ok. 23hb. hari isnin. Jam 10 pagi. Lokasi di pejabat kami.
Falie : Pejabat? Kat mana tu?
Gadis : Pejabat kami, kat permas jaya. Tahu?
Falie : Permas Jaya?? kat mana tu ye?
Gadis : Ok. Tahu tak Jaya Jusco Permas Jaya?? Haa. Dekat situ la.
Falie : Hahaha. Ok..Ok.. Kat negeri mane tu ye? (dia ingat aku tahu kot permas jaya tuh??)
Gadis : Dekat negeri johor. Tahu?
Falie : OO.. Johor......tahu..tahu.. hahaha
Gadis : Ok ambil alamat syarikat kami.
Falie : Ok.. Ok.. (tengah salin la ni)
Gadis : Apa-apa pun, cik telefon kami k. Jika ada sebarang masalah.
Falie : Ok. Terima kasih..
Gadis : Sama-sama.


Perhhh!! Bedenyut kepala otak aku. Tetibe je kena buat keputusan macam ni, Macam mana ni?Nak pegi ke tak? Jauh tuh. Johor.. Aku bukan ade saudara mara kat sana. Harap member2 Polymas aku la. Apa jaminan aku nak duk sana. Semuanya, kena berdikari, makan, sewa umah, minyak, rokok?? nasib baik tak hisap rokok, adeyhh.!! camne nih, takkan aku nak kecewa kan, bantuan, along tuh, busuk nama along pakteh tuh nanti, Sure tak nak tolong aku dah nanti.tapi bila pikir balik, aku bukan nya takde keje kat ipoh nih. cuma tak cukup kukuh je. Tapi apa jaminan aku nak duk kat johor.! haha. kelakar.. kelakar.. dari smelam sampai pagi ni, aku tak dapat buat keputusan lagi. Mak, tok, kak long, tok wan, semua cakap. terpulang dekat hang! hang pikiaq sendiri! haha. maseh ada masa, nak tanya kawan2 kilang pulak. Aduhai...!!!

No comments: