Monday, February 23, 2009

. : cekik darah : .

cekik darah
menurut peribahasa melayu bermaksud : harga yang melampau-lampau

menurut bahasa pasar pula : kena ketuk!

haha..ini hari memang aku 'kena ketuk'. Aku makan tengah hari ini hari di kedai yang bukan selalu aku makan, konon nya nak tukar selera la konon nya. Nama restoran terpaksa di rahsia kan, dia pun nak meniaga jugak.. Kesian la.. Tak baik, menganiaya kedai tuh. Tapi aku yang teraniaya.. Bagi aku tak patut. Tapi apa kan daya.. aku dah telan and dah bayar dah pun. aku bukan nya jenis berkira sangat. Tuh je, takde niat buruk pun. Huhu.. Selalu kalau kat kedai, mesti ada cogankata macam ni. 'sedap bagitau kawan, tak sedap bagitau kami'. Tapi ini ari aku nak bagitau, 'murah bagitau kami, mahal bagitau kawan2' Hahah.. Ok laa,saje nak share dengan semua orang. Berbaloi ke tak?

Nasi Putih + Ayam Percik (belah 4) seketul + Nescafe Ais = RM7.20


Berbaloi? haha..
Bak kata Ahmad Nabil, Juara raja lawak astro,
Ahh..Lu pikirrr la sndri!! Assameykom..!!


p/s = kalau kedai mamak, kena ketuk sampai lebam, air tak sedap, roti canai uli dengan kaki, kedai busuk, mahal nak mampus. Sapa pun tak complain pun kan, termasuk aku. hahah.

No comments: