Saturday, June 6, 2009

. : manifesto 2009m 1430h : .

Hari ni, 5 June 2009. Masa semakin berlalu dengan pantas. Kehidupan semakin tiada perubahan. Betul apa, yang pujangga coret kan. MASA ITU EMAS, Sangat bernilai. Pejam celik, pejam celik. Dah masuk separa penggal tahun 2009. Apa yang di azam kan, apa yang di idamkan, pada mula-mula nak masuk tahun baru, habis semuanya dicanangkan. Tapi., aku boleh la umumkan, segalanya GAGAL. Ibarat impian hanya jadi angan-angan. Apa-apa pun, redho aje la. Mungkin ni ketentuan illahi. Bukan aku tak usaha. Usaha Hingga Jaya (cogankata SMK Anderson) Tapi, mungkin ini qhodo dan qhada aku. Para alim ulama, selalu berpesan, kita hendaklah, percaya kepada rukun iman dan rukun iman ke 6 adalah Percaya pada Qhodo dan Qhadar. Alhamdulilah. Terima aje la. mungkin ramai lagi yang senasib dengan aku. Atau mungkin ada yang lebih teruk dari nasib aku.

Boleh aku rumuskan disini, sejak 1hb januari 2009, aku dah tiada kerja lebih masa. Kerja kurang masa ada. Buat masa sekarang, cuti tahunan aku = -7. Negatif Tujuh!! Hurm.. Sebelum ni, hari-hari aku kerja. Tapi, sejak ekonomi dunia merosot, pelaburan baru tiada, projek semuanya ditangguhkan. Aku hanya bekerja selama 4hari je seminggu. Alhamdulilah. Aku tak punya masalah dalam ni. Cuma kadang-kadang cukup makan je. Takde pun beli baju ke apa ke.Bayangkan la, kalau ada anak bini? Aduhai..tak mampu.. Sory sayang..abang bawak balik ikan kering je malam ni. Sanggup? Hehe. Demi cinta, ayang sanggup.! Poodah!! Tak percaya aku. huhu.

Segala perancangan aku untuk memiliki kenderaan berbumbung, memiliki sebidang tanah, memiliki sebuah kediaman yang nyaman, semuanya tergendala. Biar lah..Tak perlu nak kelam kabut. Biarkan semuanya berjalan dengan lembut dan sempurna. InsyaAllah.

Perlu diingat, ummat Muhammad S.A.W, jika diturunkan bala. Bala itu, tidak ada mata. Semuanya akan kena bersama. Tu sebab la, satu dunia ni, ekonomi merosot, semua menjunam. Takde pengecualian. termasuk aku. :))


Rumusan separa penggal Manifesto 2009m 1430h = GAGAL

No comments: