Friday, July 23, 2010

. : berubah demi masa depan : .

Assalamualaikum,

Alhamdulilah. hari ni dah cukup 15 hari aku bekerja, di tempat baru. tak termasuk dengan cuti. Alhamdulilah.. aku amat selesa dengan tugas aku, superior aku, orang2 disekeliling aku, pemakanan aku, jarak aku berulang alik dari rumah. segalanya amat selesa la. puas hati. tak menyesal aku tukar tempat aku bekerja. buat masa ni, aku masih lagi jalan shift normal(boring) hehe. masuk pagi jam 8 balik jam 5.30. Malam je, dah tido awal jugak la. kadang2 aku melayari facebook dulu.. chatting ke dengan teman baik ke.. malam je, jarang keluar.sebab aku tak suka pergi kerja, kalau tak cukup rehat. nanti ngantuk la, aku pening, tambah2 ni dah keje nya ngadap komputer je.. huhu.. pagi je, dah memang set jam 6.30 pagi, bangun mandi air panas (sejuk air kolah) haha. solat subuh dulu, pagi2 aku tak boleh makan yang berat2, just minum je, sincedari sekolah dulu, perut aku memang jenis tak boleh makan pagi, nanti...haha.. kebabaoom.. hehe. pagi je jalan jem.. aduh.. kena bawa dengan hati2, dan mata kena cekap jugak, sebab aku tak suka perempuan yang bawa motor. sebab terhegeh2..macam penagih.. haha.. tapi. yang bawak kereta..dengan spek besa.. ha...cun la tuh kot.. dah plak nak langgar aku.... main korner je, bila sampai simpang, nasib aku pun bawak pelan.. haha.. sampai ke rumput aku punya nak ngelak akak tu, dia pun dengan muka pucat.. mintak maaf dik.. mintak maaf dik... akak tak perasan.. aku just senyum je.. tapi dalamhati ni, dia yang tak tengok langsung.. main corner je... cakap tak perasan.. dah la.. dah faham sangat dah. lantak kan laa.. sok2 nanti bini aku, pompuan jugak.. hahaha.. xkan nk kawen dengan laki kot. ekekeke.. huu.. tak pe la.. haa.. tugas aku di tempat kerja, more to audit. more to document. more to create a report. huh.. kat tempat baru ni, memang totally communication dalam english.. huh.. so kena la, sesuai kan plak.. huhu tau2 la kita ni, heheh.. mulut bau belacan, nak toking2 london.. heheh. tp ok je. janji apa yang aku cakap, dapat sampai, apa yang orang cakap, aku faham.. huhu.. rakan-rakan plak, macam2 hal.. banyak yang fresh graduate, tapi sembang macam2 tau.. ada plak, yang diam2 je, yang otai2 lama tempat tu, sume sempoi2.. educated.. tak kedekut ilmu, tak kedekut senyuman.. saya rasa amat selesa la.. hehe. dalam minggu yang ketiga ni,aku dah mula buat OT, stayback sampai jam 8.30. jadi la.. kena support engineer tu, sebab ada audit dari customer next week. ok la.. aku pun memang la suka buat OT. balik rumah awal pun, bukan ada bini. yang penting hujung bulan, masyuk....sanggup aku cancel anything program.. demi nak datang kerja. huhu.. nasib takde awek lagi sekarang. harap2 la, bila dapat special gf nanti, harap dia faham la, tentang kerjadan karier aku, jangan plak, merajuk emanjang, sebab cancel dating. hahah.. :p bluwekkk.. huhu.. lagi seminggu nak gaji dah.. aduhai.. sen dah tak de ni.. huarh.. cukup2 makan dan pakai je.. tak lama lagi dah nak puasa.. hurm.. get ready je la.. this year, bersahur, berdua je dengan tok. selalu ber3 dengan tok wan.. hurm.. redho je la.. ok la.. till finger meet keyboard again.. kita berkarya lagi di laman blog saya.. huhu..

wassalam,
peace, love and harmony

4 comments:

firna said...

terhegeh2 cam penagih????? amboi2...
kak tu mungkin ngah jiwa kacau kot. Nasib baik masuk kat rumput...klu masuk longkang..ha..tak tau la...

leaflizard said...

haha.. amboi. backup.. kaum hawa.. huhu klu masuklongkang.. abeh la.. aku nye 'hantaran'.. huhu potong rm2ribu.

firna said...

eh..eh...sudah tukar ka sekarang??:-)
huhuhu...

leaflizard said...

haha.. dunia dh tebalik.ekekek