Thursday, October 22, 2009

. : sajak adi putra : .

aku lah adi putra
melayu tidak pernah lupa
duduk di tahun satu
rasanya tersiksa
tiada siapa peduli
tetapi
aku bisa bedakan
ilmu ALLAH bagi
dan ilmu di ajar guru
bermula dengan
A B C
one two three
aliff baa taa
di mana trillion
di mana kah billion
di mana tahfiz al-quran
di mana doa-doa para nabi para wali
untuk apa aku di sini
aku berfikir rasional
aku berfikir internasional
pandai aku
bijak aku
comel aku
hanya untuk di tonton
di uji dan di puji
aku malu
alangkah ruginya mereka
untuk apa semua ini
di mana mata hati mereka
hujan biarlah bertempat
marah biarlah bersopan
kurang ajar biarlah berbudi bahasa
tersirat mereka tak nampak
tersurat sahaja mereka lihat
di mana silapnya
Rasullulah memimpin ummah
hebatnya baginda
pimpinlah aku
doakanlah aku
aku punya cita-cita
aku punya idola
barangkali aku kecil
mereka hanya ketawa
ALLAH maha perkasa
tahfiz Al-quran itu hebat
hafal Yassin itu penerang hati
matematik itu tunjang ilmu
ayuh bangsa ku
bangunlah
kita bertemankan islam
kita penuhkan ilmu di dada
kita jadikan melayu hebat dipersada dunia
bersamaku adi putra
aku lah modal insan
anak melayu jati
wawasan 2020
takkan melayu hilang di dunia
pantang melayu menderhaka pada sultannya
pemuda harapan bangsa
pemudi tiang negara
mengapa bersembunyi
di sebalik ibu pertiwi
sejengkal pun tanah air ku di jajah
biar putih tulang
jangan putih mata
sekian terima kasih
____________________________
bravo adik adi!
abg doakan kejayaan adik.
kagum nya..kuasa ALLAH.
amin...!!

No comments: