Saturday, April 18, 2009

. : pendaftaran sebagai pemilih : .

Aku pernah mendaftarkan nama aku sebagai pemilih atau pengundi.
Tapi, nama tak naik pun,
mungkin ada kesilapan teknikal kot.
Sebab bukannya aku sorang je,
yang daftar sebagai pemilih baru.
Mula-mulanya, rasa macam tak penting je,
tapi...lama-lama.. memang penting.
Tapi ramai anak muda melayu macam aku,
bukan tak sedar, tapi pura-pura tak sedar.
Tadi, masa aku bayar bil streamyx, aku pun tekad.
Aku pun tanya dekat makcik kerani kat pejabat pos,jln dato'onn jaafar.
Dia hanya cakap,
nama aku tiada dalam senarai,
kalau nak daftar, takde masalah, senang je.
Aku pun bagi la IC aku, untuk memudahkan kerja makcik tu.
Aku rasa tak sampai 5 minit pun. Sekejap je.
5 minit bagi masa depan negara.
Rugi? Penat? Ohh..tak mungkin..

Harap-harap, InsyaAllah. Nama aku, lekat pada pendaftaran baru ini.
Kemungkinan besar. aku akan mengundi di :

P063 - PARLIMEN TAMBUN
N24 - DUN HULU KINTA


Walaubagaimanapun, seperti semua media canangkan

"undi anda adalah rahsia"


:))

No comments: